KTM 890 Smt 2024

KTM890SMT2024 | Inte i lager
 
 

Ta en nypa touring, tillsätt en rejäl dos oslagbar asfaltsprestanda och avsluta med en kraftig stänk av Supermoto-arv. Resultatet? Den helt nya KTM 890 SMT. Utan kompromisser och ingen hake tar KTM 890 SMT vid där den ikoniska KTM 990 SMT slutade och levererar en prestanda- och hanteringspaket som katapulterar den till toppen av mellanvikts sporttouring-segmentet. En banbrytande kombination av touring-komfort och överlägsen tarmac-prestanda, KTM 890 SMT tar körupplevelsen till nya höjder.


  20492.33 €    

Finansierings kalkylator

Finansierings kalkylatorn räknar ut en passande rat för dig! 

Uträkningen är ett riktgivande uppskattning över storleken på månadsraten.

KTM 890 Smt 2024

Upptäck den ultimata kombinationen av touring-komfort och överlägsen asfaltprestanda med den imponerande KTM 890 SMT. Riktad mot den entusiastiska motorcyklisten som kräver både komfort och kraft, tar denna modell upplevelsen till nya nivåer.

Prestanda och Teknik: Med en imponerande 889cc LC8c parallel-Twin motor, utrustad med dual balancer shafts, ger KTM 890 SMT en kraftfull körupplevelse. Den avancerade tekniken inkluderar 46 mm dual Dell'Orto throttle bodies, throttle-by-wire, och en 6-växlad växellåda med PASC slip/assist clutch. Tre standard ride modes - Sport, Street, och Rain - kan utökas med en valfri Track-inställning för anpassad kontroll över gasrespons och traction control.

Design och Ergonomi: KTM 890 SMT imponerar inte bara med teknik utan också med en välbalanserad design. Den aerodynamiskt optimerade tanken och Supermoto-formade sadeln ger inte bara ett attraktivt utseende utan också en bekväm körställning. Med sex olika styrlägen och en rökfärgad vindruta justerad för minimalt luftmotstånd ger denna modell en dynamisk och anpassningsbar åkupplevelse.

Chassi och Suspension: Byggd på en chromoly trellis-ram och utrustad med WP Apex suspension, erbjuder KTM 890 SMT en imponerande körning. Den WP Apex bakre stötdämparen är vinklad för att minska sadelhöjden och ge en följdriktig körställning, medan den 43 mm omvända WP Apex open-cartridge gaffeln fram ger överlägsen fjädring. Med fullt justerbar fjädring och 17-tums hjul med Michelin PowerGP däck, säkerställer detta chassi en kontrollerad och smidig åktur.

Display och Elektronik: Den 5-tums multifunktionella TFT-skärmen, tillverkad av optiskt bundet mineralglas, ger en tydlig och läsbar vy. Den är rep- och glare-resistent och kommer med en USB-kontakt, omarbetad intuitiv grafik och Turn-by-Turn+ navigation med KTMConnect-appen.

Tillval och Tillgänglighet: För de som söker ytterligare anpassning finns det möjlighet att lägga till uppvärmda handtag, Motor Slip Regulation för bättre kontroll vid lågt grepp, samt Quickshifter+ och cruise control. Förvänta dig att KTM 890 SMT blir tillgänglig i december, med prisinformation som ännu inte har tillkännagivits.

Oavsett om du är en erfaren touring-entusiast eller en äventyrlig motorcyklist som söker en kombination av komfort och prestanda, levererar KTM 890 SMT en komplett upplevelse på vägen. Ta kontroll över ditt nästa äventyr med denna banbrytande sporttouring-maskin från KTM.

Pris

Pris: 15 765 Euro + Bilskatt 4 727,33 Euro

Totalt pris: 20 492,33 Euro + Leveranskostnader 400 Euro

Mera information på Ktm's officiella hemsida.

 

KTM 890 SMT Tekniska specifikationer

KTM 890 SMT Tekniska specifikationer

Motor:

Vridmoment 100 Nm
Växellåda 6-växlad
Batterikapacitet 10 Ah
Kylning Vätskekylning
Effekt i kW 77 kW
Startmotor Elektrisk startmotor
Slaglängd 68.8 mm
Borrning 90.7 mm
Koppling PASC™-antihoppkoppling, mekaniskt drivet
Volym 889 cm³
EMS Bosch EMS med RBW
Design 2-cylindrig, 4-takt, parallell twin
Smörjning Trycksmörjning med 2 oljepumpar

Chassi:

Vikt (utan bränsle) 194 kg
Tankvolym (cirka) 15.8 l
ABS Bosch 9.1 MP (inkl. Hörn-ABS och supermoto-läge)
Främre bromsskivans diameter 320 mm
Bakre bromsskivans diameter 260 mm
Främre broms 2x radie monterad 4-kolvsok
Bakre broms 2-kolvsok, bromsskiva
Kedja 520 X-Ring
Torr vikt 194 kg
Ramdesign Krom-Molybden-Stålram med motorn som stressad element, pulverlackad
Framfjädring WP APEX 43
Fristående markfrigång 227 mm
Bakfjädring WP APEX - Monoshock
Sadelhöjd 860 mm
Styrhuvudets vinkel 64.21 °
Fjädringsväg (fram) 180 mm
Fjädringsväg (bak) 180 mm