Leveransvillkor
Avtals- och leveransvillkor
RE Motors Oy (Företags-ID: 2096100-1)
ALLMÄNNA VILLKOR
Dessa villkor inkluderar villkoren för beställning och leverans av produkter. Kunden accepterar villkoren vid köp av produkterna och förbinder sig att följa dessa. Vi ger en mer detaljerad leverans- och tillgänglighetsinformation i orderbekräftelsen. Beställningsbekräftelser skickas via e-post. RE Motors Oy förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor genom ensidigt beslut utan föregående meddelande. Beställningar omfattas av de villkor som gäller vid beställning, som visas på dessa sidor. Ändringar av lagen träder i kraft omedelbart som sådana, om inte annat föreskrivs i lag. RE Motors Oy ansvarar inte för skador orsakade av force majeure. Force majeure anses vara en oförutsägbar omständighet eller förändring av omständigheter som ligger utanför RE Motors Oy: s kontroll och som RE Motors Oy rimligen inte kan fastställa. RE Motors Oy förbinder sig att utan dröjsmål meddela kunden om hindret.
KUND
RE Motors Oy säljer produkter och tjänster till privatpersoner och även till företag och organisationer.
I konsumenthandeln tillämpas gällande finländska och Europeiska unionens konsumentskyddslagstiftning. Dessa villkor är inte giltiga i den mån de begränsar konsumentens rättigheter enligt tvingande lag.
Handelsavtalet mellan RE Motors Oys kunder och RE Motors Oy regleras av finska handelslagen, om inte annat anges i dessa villkor.
Vid beställning är kunden skyldig att tillhandahålla sin fullständiga kontaktinformation, som åtminstone innehåller konsumentkundens namn, adress och telefonnummer och eventuellt en e-postadress. Den information som krävs från RE Motors Oy-kunder är namn, telefonnummer och e-postadress till kontaktpersonen, postadress, telefonnummer eller nummer och vid behov faktureringsadress och företags-ID (om du är ett företag).
PRODUKTER OCH PRISER
Priserna inkluderar moms men inkluderar inte transport om inte annat anges. Om det finns uppenbara prisfel i prislistan kommer produkten inte att säljas till ett betydligt lägre pris om det kan antas att kunden har förstått felet.
Om produktens pris stiger innan sändningen behandlas kommer de beställda produkterna att levereras till det ursprungliga priset. Om ändringar görs i beställningen, kommer produktens pris att bestämmas enligt priset vid tidpunkten för ändringen.
LEVERANSTID
De produkterna som finns i lager eftersträvar vi att sända iväg samma dag eller senast inom 2 arbetsdagar från betsällningstidpunkten. Våra vanligaste leveranstid inom Finland är 1-5 arbetsdagar, beroende på beställning och leveranssätt. Om produkten inte finns i lager och vi beställer den från importören är leveranstiden vanligtvis 3-6 arbetsdagar. Om produkten av någon anledning inte är tillgänglig inom 1 vecka efter beställningen, meddelas kunden separat, så snart vi får leveransinformationen. RE Motors Oy är inte skyldigt att reservera andra produkter av samma beställning till kunden om tillgängligheten av en produkt är dålig eller dess leverans är försenad. Alternativt kan konsumenten acceptera antingen en försenad efterleverans av produkten eller annullering av beställningen.
Vi tänker på miljön och därför eftersträvar vi att leverera alla produkter på en och samma gång. Om någon produkt saknas - kan produkten levereras separat som efterleverans utan separata leveranskostnader (RE Motors väljer lämplig leveransmetod) genom att meddela detta under betsällningsprocessen. I samband med varje order skickas en orderbekräftelse ut med Postens eller Matkahuoltos spårningsskod (med vilken du kan spåra var dit paket befinner sig). Vi använder ej post - eller bussförskott. Vi meddelar dig via e -post / sms när din beställning kan hämtas. RE Motors Oy ansvarar för kostnaderna om produkterna försvinner eller skadas under leveransen. Meddela oss direkt på e-post adressen info (@) remotors.fi om paketet är skadat eller förlorat! Om produkten skadas eller går förlorad under retur av produkten är kunden ansvarig för kostnaderna.
LEVERANSMETOD
Produkterna levereras via Posti och Matkahuolto. Om produkten tappas eller skadas under transporten eller inte på annat sätt motsvarar beställningen, måste kunden omedelbart meddela oss om felet. Om paketet skadas under transporten måste kunden omedelbart klaga på posten.
FRAKTKOSTNADER
Leveranskostnader i Finland för beställningar under 129 euro är 9,90 euro. För beställningar över 129 euro tar vi inte ut några fraktkostnader.. Vi levererar webbpresentkort till din e-post utan kostnad. Om du gör flera beställningar på samma adress inom några dagar förbehåller vi oss rätten att kombinera de produkter du har beställt i samma paket.
Postpaket 9,90 €
Beställningen levereras till närmaste postkontor. eller till det postkontor du har valt. Kunden får en ankomstavisering via SMS, e-post och Postens mobilapplikation, om den används av mottagaren när paketet när paketet skickas iväg.
Posthemleverans (hempaket) 19,90 €
Vid leverans av Postens hempaket tar Posti kontakt med sig genom att ringa eller skicka en länk via e-post, sms eller i My Post-applikationen när paketet sänds iväg. Länken tar dig till Postis hemsida, där mottagaren kan välja den lämpligaste leveranstiden. Posten kommer att ringa mottagaren för att komma överens om leveranstid. Om mottagaren inte kan nås efter två samtalsförsök skickas en samtalsförfrågan till denne för att komma överens om leveranstid. Leveransdagar mån – fre.
Matkahuolto Lähliellä Paket 12,90 €
Beställningen levereras till närmaste Matkahuolto, Matkahuolto stationföreträdare eller Matkahuolto paket representant (K-Markets, Siwat, Valintatalot, utsedda R-kiosker, Tokmanni och många andra företag). Kunden får ett sms eller mail när beställningen kan hämtas. Anländer inom 1-3 dagar.
Postfrakt
Stora produkter som väger mer än 35 kg levereras huvudsakligen av Posti Posthti.
Hämtning från butiken
Ett sms/e-post skickas till kunden när försändelsen är tillgänglig för avhämtning. Försändelsen levereras mot orderbekräftelsenummer och ID. Endast för betalda beställningar online.
Notera! Gör din beställning genom webbutiken innan kl 10 och du kan hämta ut varorna efter kl 12.
SÄLJ OMRÅDE
Vi levererar främst produkter inom Finland samt även inom EU. För beställningar utanför EU området ta kontakt med oss via e-post (info@remotors.fi).
EJ HÄMTADE BESTÄLLNINGAR
Om beställningen inte löses in, debiterar vi kunden för fraktkostnaderna för den ej inlösta beställningen.
BETALNINGSMETODER
Som betaljtjänstleverantör fungerar Paytrail Oyj (2122839-7). Paytrail Oyj visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamation, vänligen kontakta RE Motors av produkten i första hand.
1. Bankbetalningar: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Sparbanken, Oma Sparbank, POP Bank, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken och S-Banken
2. Faktura- och avbetalningstjänster: Walley, OP Lasku och Jousto
3. Kortbetalning: Visa, Mastercard och American Express
4. Mobilbetalning: MobilePay, Pivo, Siirto och Apple Pay
5. Betalning vid upphämtning. Betalning sker när du hämtar produkterna från vår butik
Walley faktura eller DEL betalning (www.walley.se)
Betala alt på en gång eller via delbetalning
Faktura och kontokredit ger dig mer tid att betala för dina onlineköp. Genom att använda dem kan du vänta på att din beställning kommer fram i fred innan du betalar för den. Du kan göra betalningen antingen på en gång med faktura eller i mindre delar med kontokredit, då kan du betala det belopp som passar dig bäst varje månad och fördela betalningen över max 36 månader.
Walley AB erbjuder möjligheten att betala dina köp från webbutiken med faktura eller delbetalning. Med en faktura får du alltid 45 dagars räntefri betalningstid för din näthandel. Den långa betalningstiden gör att du kan kontrollera ditt köp och vid behov returnera det innan fakturan förfaller.
För att ta del av betalningstiden behöver du ett positivt kreditbeslut, vilket är enkelt att ansöka om vid köp. Du kan ansöka om det om du är minst 18 år och har ett finskt personnummer och en fast, officiell hemadress i Finland. Dina kredituppgifter kontrolleras även från Bisnode Finland Oy:s register. Betalningsmetoden kan användas för köp upp till 5 000 €.
När du har fått ett positivt kreditbeslut och bekräftat köptransaktionen får du en faktura för ditt köp i din e-post. Om du vill betala räkningen i mindre delar och med en betalningstid som passar dig bättre (1-36 månader) bör du teckna ett kreditavtal för löpande kredit
Med Collector Bank genom att logga in på Omi Pages på oma.collector.fi. En fakturaavgift på 3,80 EUR tillkommer på fakturan, ingen kreditränta debiteras för perioden mellan köpdatum och fakturans förfallodatum.
Vid undertecknandet av kreditavtalet beviljas du en kreditgräns som kan användas vid efterföljande köp i enlighet med kreditvillkoren. När du har ett giltigt kreditavtal ska du endast betala det minimibelopp som står på fakturan du fått senast förfallodagen, men du kan även betala ett större belopp om du så önskar. Därefter skickas en månadsfaktura per e-post tills lånet är fullt betalt. Om du alltid vill kan du även förkorta din kredit med en faktura
i delar större än nämnda minimibelopp.
Alla personer över 20 år som är stadigvarande bosatta i Finland kan ansöka om lån med hjälp av betalningsmetoden Collector Invoice / Avbetalning. Collector Bank kontrollerar kreditsökandens kreditupplysningar innan krediten beviljas.
Långivaren är Collector Bank AB (svenskt FO-nummer 556597-0513 och adress Box 11914, 404 39 Göteborg, Sverige). En allmän beskrivning av tjänsten för att betala med en Collector Bank-faktura finns på följande länk: https: // www. collector.fi/personkunder/ med betal-faktura /.
Kreditexempel, Avbetalning: 1 000 EUR kreditbelopp och 12 månaders kredittid
Kontounderhållsavgift 3 € per månad, nominell årlig ränta 19,9 %, minsta månatliga avbetalning 100 €, faktisk årlig ränta enligt konsumentskyddslagen 21 %, kreditkostnader 104 € och kreditpris 1 104 €.
Walley Allmänna Villkor för Faktura och Konokredit
Allmänna villkor Collector bank
RETURNERINGS RÄTT
Produkter beställda från RE Motors webbutiken har 14 dagars bytes- och returrätt. Produkten kan returneras om produkten är oanvänd, säljbar, oskadad och i originalförpackning. Produkter som inte används vid distansförsäljning har 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen. Syftet med lagen är att ge konsumenten rätt att lära känna produkten så som det är möjligt i butiken.
Returer hanteras bekvämt per post utan extra kostnad. Om du vill returnera produkten, kontakta oss alltid (info@remotors.fi) innan du returnerar varan. Vi ger dig mer detaljerade returinstruktioner. Förpackningen är avsändarens ansvar. Produkterna måste förpackas noggrant för att förhindra skador på produkterna under transport. Vi rekommenderar att du alltid använder produktens originalförpackning. RE Motors Oy ansvarar inte för skador på vårdslöst förpackade returer. Kostnaden för ett fel från kundens sida debiteras kunden.
Vi kan byta ut produkten mot en annan, eller återbetala det pris du betalat för produkten som betalningsförmedlare via Paytrail när vi har tagit emot din beställning (betalningstiden är cirka 2-10 dagar). Observera att vi inte återbetalar några fraktkostnader. Produktbyten är kostnadsfria.
EJ HÄMTADE PAKET FRÅN POSTEN
Enligt konsumentskyddslagen är utebliven avhämtning av en beställning inte ett tillräckligt hävningsmeddelande, utan en retursedel eller ett fritt formulär som visar abonnent och ordernummer ska alltid bifogas returen. Ett paket som returneras utan hämtning debiteras 19,90 €, vilket inkluderar kostnaden för packning, frakt och retur av försändelsen.
ÅTERBETALNING
RE Motors Oy har rätt att avstå från att återbetala betalningar tills varan har returnerats eller konsumenten har visat att han har returnerat varan, till exempel med ett returkvitto. Återbetalningar kommer att göras med den ursprungliga betalningsmetod som används av köparen (ofta inom 2-10 dagar efter att vi tagit emot varorna).
GARANTIER OCH ANSVAR FÖR FEL
Garantin är föremål för de garantivillkor som anges av tillverkaren. Köparen är skyldig att läsa de garantivillkor som medföljer produkten innan produkten tas i bruk. Garantivillkoren finns i bruksanvisningen, ett separat garantiformulär eller den webbadress som tillhandahålls av tillverkaren. RE Motors Oy ansvarar inte för någon direkt eller indirekt förlust, skada eller inkomstförlust orsakad av produkten och/eller tjänsten. RE Motors Oy:s ansvar är alltid begränsat till innehållet i dessa villkor. Ansvaret för fel är alltid begränsat till eventuell återbetalning av köpeskillingen. RE Motors Oy förbehåller sig rätten att verifiera fel i produkterna. Testning utförs inte i väntan. Du måste alltid räkna med 3-5 arbetsdagar för detta.
KLAGOMÅL / PROBLEM OCH TVISTER
Om produkten du beställt är defekt eller om du har fått fel produkt, vänligen kontakta (info (@) remotors.fi) inom 14 dagar. Om paketet skadas under transporten ska reklamation göras till transportföretaget omedelbart. Ett klagomål i fritt format kan lämnas antingen via e-post till info (@) remotors.fi.
Avgörande av tvister och jurisdiktion: Konsumentkunden ska ha rätt att överlämna eventuella tvister som uppstår på grund av detta avtal till konsumenttvistenämnden. Kunden kan väcka talan mot RE Motors Oy för tvister som härrör från detta skuldförhållande antingen vid tingsrätten i RE Motors Oy:s hemort eller vid tingsrätten på den ort i vars jurisdiktion han eller hon är bosatt. Om kunden inte har hemvist i Finland, handläggs tvister i tingsrätten på RE Motors Oy:s hemort. Advokatarvoden ersätts inte då Konsumentrådgivningen och Konsumenttvistenämnden kostnadsfritt bistår med att lösa tvister.
FÖRDELNING AV ANSVAR I FÖRVÄRV
Produkter och tjänster säljs alltid som de är. RE Motors Oy ansvarar inte för några indirekta eller direkta kostnader som orsakas av felet och/eller användningen av produkterna eller tjänsterna, och inte heller för eventuella inkomstbortfall. Ansvaret är alltid begränsat till innehållet i dessa villkor. Ansvaret för produktfel är begränsat till eventuell återbetalning av köpeskillingen minus driftsförmånen.
Garantiperioden för enheten som köpts för användning av RE Motors Oy bestäms i enlighet med tillverkarens garantivillkor, och utgången av garantiperioden upphör RE Motors Oy:s ansvar. Fysisk öppning av produkten för att modifiera enheten upphäver garantin och säljarens ansvar om inte annat anges av tillverkaren.
Välkommen att göra bra affärer med oss!