KAWASAKI Z900 SE SVART GRÖN 2023- MP24 ERBJUDANDE AKRA PÅ KÖPET
KAWAZ900SEBL2023 | I lagerKawasaki Z900 SE Black Green 2023 är en mästerverk som blandar muskelstyrka och elegans på ett magiskt sätt. Denna fantastiska motorcykel är en portal till adrenalinspeckad äventyrskörning som kommer att förvandla dina vägtripp till ren underhållning.
Finansierings kalkylator
Finansierings kalkylatorn räknar ut en passande rat för dig!
KAWASAKI Z900 SE 2023 MOTORCYKEL
Z900 SE är utrustad för att erbjuda en distinkt och sofistikerad körupplevelse.
Öhlins S46 fjädring, stålomspunna bromsslangar, Brembo M4.32 bromsok med Brembo bromsskivor och ett eget, speciellt färgschema.Dominera vägen med det senaste uttrycket av "Z Spirit".
PRIS
Pris: 11 931,67 Euro + Bilskatt 3 558,33 Euro
Totalt: 15 490 Euro + Leveranskostnader 400 Euro
Erbjudandepris 14 990 € + Leveranskostnader 400 Euro
Mer info på Kawasakis officiella hemsida.
EGENSKAPER
Superior Suspension
The large-diameter gold-colored inverted fork with greater adjustability is complemented by a Öhlins S46 rear shock for increased ride comfort and a superior sense of grip and handling. The rear suspension is also equipped with a remote preload adjuster, which makes it easy to adjust settings without tools to suit tandem riding or luggage.
Brembo Brakes
The front brake package with Brembo components offers stronger stopping power and contributes to even more precise control and greater ease of use. The ø300 mm Brembo front discs and M4.32 radial-mount monobloc calipers are complemented by a Nissin radial-pump master cylinder with stainless-steel braided lines to deliver greater stopping power and a more linear progression when operating the brake lever.
KTRC (Kawasaki Traction Control)
Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind to negotiate low-traction surfaces with confidence. Three riderselectable modes offer progressively greater levels of intrusion to suit the riding situation and rider preference.
All-LED Lighting
New LED headlamp, position lamps, licence plate lamp and turn signals† add to the Z900’s sharper new styling.
Power Mode Selection
A choice of Full Power or Low Power modes allows riders to set power delivery to suit preference and conditions. Low Power mode limits output to approximately 55% of Full Power. (The reduced power, which varies according to engine speed (rpm) and throttle position, offers enhanced manageability.)
Integrated Riding Modes
All-inclusive Riding modes that link KTRC and Power Mode allow riders to easily set traction control and power delivery to suit a given riding situation. Riders can choose from three settings (Sport, Road, Rain) or a manual setting (Rider). In the manual Rider mode, each of the systems can be set independently
New Tyres
New Dunlop Sportmax Roadsport 2 tyres contribute to the Z900’s handling character.
Smartphone Connectivity
A Bluetooth technology built into the instrument panel enables riders to connect to their motorcycle wirelessly. Using the smartphone application “RIDEOLOGY THE APP,” a number of instrument functions can be accessed, contributing to an enhanced motorcycling experience.
Latest Evolution of Z Sugomi Styling
While the Z900’s distinctive sugomi design elements (crouching stance, low-positioned head and upswept tail) remain unchanged, its eye-catching styling benefits from a number of updates that make its aggressive design even sharper.
TFT Colour Instrumentation
The new all-digital TFT colour instrumentation gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.
TEKNOLOGI
Assist & Slipper Clutch
Baserad på racingteknologi verkar vår assisterande slippling både som motorbromsbegränsare och som en självservo mekanism som möjliggör lättare kopplingsgrepp.
KTRC (3-mode)
3-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki's mest avancerade traction controlsystem. Erbjuder flera val för att passa olika körsituationer, allt från sport till touring. Effektläge tre innebär mest aktiv traction control.
Power Mode
Power Mode val av olika effektlägen gör det möjligt för motorn att leverera kraft efter körsituation
ECO mode
ECO körningsindikator markerar på instrumentpanelen att du håller fördelaktig bränsleförbrukning och motiverar till mer bränsleekonomisk körning.
Koppla med telefonen
Smarttelefonskoppling förbättrar din körupplevelse ytterligare genom att möjliggöra trådlös koppling till din motorcykel.
ABS
Anti-lock Brake System, låsningsfria bromsar säkerställer stabil prestanda genom att förhindra att hjulet låser sig vid inbromsning.
Horisontell Back-link Bakfjädring
Horisontell Back-link Bakfjädring har sin stötdämpningsfunktion monterad horisontellt vilket är en stor bidragande faktor till effektivt utnyttjande av utrymme samt centralisering av motorcykelns massa.
TEKNISKA SPECIFIKATIONER
- Motortyp
- Vätskekyld, 4-takts radfyra
- Slagvolym
- 948 cm³
- Borrning x slaglängd
- 73.4 x 56 mm
- Kompressionsförhållande
- 11.8:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Bränslesystem
- Bränsleinsprutning: Ø 36 mm x 4 med sub-spjäll
- Startsystem
- Elektrisk
- Smörjning
- Trycksmörjning, våtsump
- Max. effekt
- 92.2 kW {125 PS} / 9,500 rpm
- Bränsleförbrukning
- 5.7 l/100 km
- Effektbegränsning 85kW
- Available
- CO2-utsläpp
- 132 g/km
- Max. vridmoment
- 98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm
- Växellåda
- 6-växlad
- Slutdrift
- O-ringskedja
- Primärt utväxlingsförhållande
- 1.627 (83/51)
- Utväxling 1:an
- 2.692 (35/13)
- Utväxling 2:an
- 2.059 (35/17)
- Utväxling 3:an
- 1.650 (33/20)
- Utväxling 4:an
- 1.409 (31/22)
- Utväxling 5:an
- 1.222 (33/27)
- Utväxling 6:an
- 1.034 (30/29)
- Slutligt utväxlingsförhållande
- 2.933 (44/15)
- Koppling
- Flerskivig våtlamell, manuell
- Bromsar, fram
- Dual semi-floating 300 mm Brembo discs. Caliper: Dual radial-mount, Brembo M4.32 monobloc, opposed 4-piston
- Bromsar, bak
- Enkel 250 mm vågformad skiva. Ok: 1-kolvs
- Fjädring, fram
- 41 mm inverterad gaffel med kompression- och returdämpning samt justerbar fjäderförspänning
- Fjädring, bak
- Horizontal Back-link, Öhlins S46 gas-charged shock with rebound damping and spring preload adjustability
- Ramtyp
- Fackverk, höghållfasthetsstål
- Försprång
- 110 mm
- Fjädringsväg fram
- 120 mm
- Fjädringsväg bak
- 140 mm
- Däck, fram
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Däck, bak
- 180/55ZR17M/C (73W)
- Styrvinkel V/H
- 33° / 33°
- L x B x H
- 2,070 x 825 x 1,115 mm
- Hjulbas
- 1,455 mm
- Markfrigång
- 145 mm
- Bränslevolym
- 17 liter
- Sitthöjd
- 820 mm
- Tjänstevikt
- 213 kg