KAWASAKI Z900 2023
KAWAZ9002023 | I lagerZ-spirit hittar sitt senaste uttryck i Z900 i Sugomi-stil. Toppmoderna LED-lampor och en TFT-skärm i kombination med en full-power Supernaku med antisladd ger en instinktiv, känslig och oförglömlig körupplevelse som alltid gör dig sugen på mer. Tänj dina gränser och dominera!
Inte i lager
Inte i lager
Leveranstid: 2-3 arbetsdagar
I lager
Leveranstid: 2-3 arbetsdagar
Finansierings kalkylator
Finansierings kalkylatorn räknar ut en passande rat för dig!
KAWASAKI Z900 2023 MOTORCYKEL
Den senaste generationen av Z900 tar ett kliv framåt både när det gäller design och funktioner. '
I den nya TFT-displayen kan du bland annat ställa in olika körlägen, traction control samt koppla din mobiltelefon.
Z900 har dessutom skarp Sugomi-styling och LED-ljus runt om.
Z900 som väldigt konsekvent varit i toppen i detta tuffa segment kommer som tidigare i två versioner, en fulleffekt med 125hk och en A2-förberedd maskin med 95hk (70kW) som standard.
FÄRGALTERNATIV
PRIS
Pris: 10 782,18 Euro + Bilskatt 3 207,82 Euro
Totalt: 13 990 Euro Erbjudande 12 995 € + Leveranskostnader 400 Euro
Erbjudande Kawasaki Gray green färg nu 12 995 €
Mer info på Kawasakis officiella hemsida.
HUVUDFUNKTIONER
TFT Instrumentering i färg
Den helt nya digitala TFT-displayen i färg ger förarutrymmet en högteknologisk och modern look. Den nya displayen erbjuder även nya funktioner som inte fanns på föregående modell.
Senaste evolutionen av Z Sugomi Styling
Medan Z900's distinkta Sugomi-element, lätt framåtlutad körställning, lågt placerad framlykta och ett uppåtsvepande bakparti förbli oförändrat, får den flertalet uppdateringar som gör den iögonfallande agressiva stylingen ännu vassare.
Valbara effektlägen
Valet mellan Full Power eller Low Power ger föraren möjlighet att anpassa effekten efter preferens och miljö. Lågeffektsläget (Low Power) sänker effekten till ca 55% av full effekt.
LED-ljus
Ny LED framlykta, positionsljus, nummerskyltsbelysning och blinkers tillför både synlighet och styling till Z900.
KTRC (Kawasaki Traction Control)
Kawasakis avancerade traction control ger både förbättrad prestanda vid sportig körning samt sinnesro vid körning på sämre underlag. Tre valbara lägen ger stegvis högre assistans för att passa varje situation och förare.
Integrerade körlägen
Körlägen som knyter samma KTRC och Power Modes tillåter föraren att enkelt välja läge efter situation. Det finns tre olika förinställda lägen (Sport, Road, Rain) och ett manuellt läge (Rider). I Rider-läget kan båda systemen justeras individuellt.
Koppla din smarttelefon
Ett Bluetooth-chip i instrumentering ger föraren möjlighet att koppla ihop deras smarttelefon med motorcykeln trådlöst. Genom att använda appen "RIDEOLOGY THE APP" får föraren tillgång till flertalet funktioner.
Nya Däck
Nya Dunlop Sportmax Roadsport 2 förstärker Z900's redan imponerande väghållning.
TEKNOLOGI
Assist & Slipper Clutch
Baserad på racingteknologi verkar vår assisterande slippling både som motorbromsbegränsare och som en självservo mekanism som möjliggör lättare kopplingsgrepp.
KTRC (3-mode)
3-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki's mest avancerade traction controlsystem. Erbjuder flera val för att passa olika körsituationer, allt från sport till touring. Effektläge tre innebär mest aktiv traction control.
Power Mode
Power Mode val av olika effektlägen gör det möjligt för motorn att leverera kraft efter körsituation
ECO mode
ECO körningsindikator markerar på instrumentpanelen att du håller fördelaktig bränsleförbrukning och motiverar till mer bränsleekonomisk körning.
Koppla med telefonen
Smarttelefonskoppling förbättrar din körupplevelse ytterligare genom att möjliggöra trådlös koppling till din motorcykel.
ABS
Anti-lock Brake System, låsningsfria bromsar säkerställer stabil prestanda genom att förhindra att hjulet låser sig vid inbromsning.
TEKNISKA SPECIFIKATIONER
- Motortyp
- Vätskekyld, 4-takts radfyra
- Slagvolym
- 948 cm³
- Borrning x slaglängd
- 73.4 x 56 mm
- Kompressionsförhållande
- 11.8:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Bränslesystem
- Bränsleinsprutning: Ø 36 mm x 4 med sub-spjäll
- Startsystem
- Elektrisk
- Smörjning
- Trycksmörjning, våtsump
- Max. effekt
- 92.2 kW {125 PS} / 9,500 rpm
- Bränsleförbrukning
- 5.7 l/100 km
- Effektbegränsning 85kW
- Available
- CO2-utsläpp
- 132 g/km
- Max. vridmoment
- 98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm
- Växellåda
- 6-växlad
- Slutdrift
- O-ringskedja
- Primärt utväxlingsförhållande
- 1.627 (83/51)
- Utväxling 1:an
- 2.692 (35/13)
- Utväxling 2:an
- 2.059 (35/17)
- Utväxling 3:an
- 1.650 (33/20)
- Utväxling 4:an
- 1.409 (31/22)
- Utväxling 5:an
- 1.222 (33/27)
- Utväxling 6:an
- 1.034 (30/29)
- Slutligt utväxlingsförhållande
- 2.933 (44/15)
- Koppling
- Flerskivig våtlamell, manuell
- Bromsar, fram
- Dubbla halvflytande 300 mm vågformade skivor. Ok: Dubbla motgående 4-kolvs
- Bromsar, bak
- Enkel 250 mm vågformad skiva. Ok: 1-kolvs
- Fjädring, fram
- 41 mm inverterad gaffel med kompression- och returdämpning samt justerbar fjäderförspänning
- Fjädring, bak
- Horisontell Back-link med returdämpning och justerbar fjäderförspänning
- Ramtyp
- Fackverk, höghållfasthetsstål
- Försprång
- 110 mm
- Fjädringsväg fram
- 120 mm
- Fjädringsväg bak
- 140 mm
- Däck, fram
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Däck, bak
- 180/55ZR17M/C (73W)
- Styrvinkel V/H
- 33° / 33°
- L x B x H
- 2,070 x 825 x 1,080 mm
- Hjulbas
- 1,455 mm
- Markfrigång
- 145 mm
- Bränslevolym
- 17 liter
- Sitthöjd
- 820 mm
- Tjänstevikt
- 210 kg