KAWASAKI NINJA H2 SX 2025
KAWNINH2SXMU2025 | Inte i lagerDen nya Kawasaki Ninja H2 SX är Kawasakis mest avancerade Sports Tourer någonsin; den ultimata integrationen av högsta standarder inom teknik, prestanda och kör komfort.
Finansierings kalkylator
Finansierings kalkylatorn räknar ut en passande rat för dig!
Ninja H2 SX. KONSTRUERAD FÖR ATT VARA FRI
Upplev höjdpunkten av sporttouring: Kawasaki Ninja H2 SX
Oöverträffad prestanda och banbrytande teknik
Kawasaki Ninja H2 SX är den perfekta kombinationen av hög prestanda och avancerad teknik, designad för förare som kräver både kraft och komfort. Med en aerodynamisk helkåpa, en toppmodern balanserad kompressormotor och nästa generations elektroniska förarassistanssystem omdefinierar Ninja H2 SX sporttouring.
Innovativa funktioner för maximal körsäkerhet
- Auto Hi Beam (AHB) – Justerar automatiskt helljusets intensitet baserat på omgivande ljusförhållanden för förbättrad sikt.
- Blind-Spot Detection (BSD) – Bakåtriktad radar varnar föraren för fordon i döda vinkeln.
- Adaptive Cruise Control (ACC) – Håller en förinställd hastighet och anpassar sig efter trafikflödet för en smidig och avslappnad körupplevelse.
- Forward Collision Warning (FCW) – Varnar föraren vid risk för en frontal kollision.
- Emergency Stop Signal (ESS) – Aktiverar blinkande bromsljus vid kraftig inbromsning för att varna andra trafikanter.
Precisionsteknik och överlägsen hantering
Utrustad med en 6,5” TFT-färgskärm med Kawasaki SPIN-infotainmentsystem, kurvljus i LED för bättre sikt i mörker och Vehicle Hold Assist (VHA) för bekväma stopp, är varje detalj på Ninja H2 SX utformad för att maximera kontroll och förarens självförtroende. Det smidiga monteringssystemet för packväskor gör det enkelt att använda touringutrustning utan att kompromissa med designen.
Balanserad kompressorkraft för varje körning
Den 998 cm³ balanserade kompressormotorn, som levererar 200 PS, är konstruerad för både hisnande acceleration och imponerande bränsleeffektivitet, vilket säkerställer optimal prestanda både på motorvägen och i stadstrafik. Kawasaki Quick Shifter (KQS) möjliggör sömlösa växlingar för en smidig och kraftfull körupplevelse.
Designad för långfärdskomfort och aerodynamisk effektivitet
Den ergonomiskt utformade sadeln, vindtestade kåporna och den optimerade aerodynamiken ger maximal komfort för både förare och passagerare, vilket gör Ninja H2 SX till den perfekta motorcykeln för både sportiga turer och långa resor.
Kawasakis mest avancerade sporttourer hittills
Med banbrytande elektronik, oöverträffad prestanda och sofistikerad design sätter 2025 Kawasaki Ninja H2 SX en ny standard inom sporttouring. Upplev friheten som aldrig förr.
PRIS
35 790 € + Leveranskostnad 400 €
Priset inkluderar fordonsskatt (27 487,23 € + fordonsskatt: 8302,77 €)
Motor
- Motortyp: Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four with Supercharger
- Slagvolym: 998 cm³
- Borrning x slaglängd: 76 x 55 mm
- Kompressionsförhållande: 11.2:1
- Ventilsystem: DOHC, 16 valves
- Bränslesystem: Fuel injection: Ø 40 mm x 4 with dual injection
- Startsystem: Electric
- Smörjning: Forced lubrication, wet sump
Prestanda & Transmission
- Max. effekt: 147.1 kW {200 PS} / 11,000 rpm
- Bränsleförbrukning: 5.4 l/100 km
- CO2 emission: 128 g/km
- Max. vridmoment: 137.3 N•m {14 kgf•m} / 8,500 rpm
- Växellåda: 6-speed, return, dog-ring
- Slutdrift: Sealed chain
- Primärt utväxlingsförhållande: 1.480 (74/50)
- Utväxling 1:an: 3.077 (40/13)
- Utväxling 2:an: 2.429 (34/14)
- Utväxling 3:an: 2.045 (45/22)
- Utväxling 4:an: 1.727 (38/22)
- Utväxling 5:an: 1.524 (32/21)
- Utväxling 6:an: 1.348 (31/23)
- Slutligt utväxlingsförhållande: 2.444 (44/18)
- Koppling: Wet multi-disc, manual
- Koppling: Wet multi-disc, manual
Bromsar & Fjädring
- Bromsar, fram: Dual semi-floating 320 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
- Bromsar, bak: Single 250 mm disc. Caliper: 2-piston
- Fjädring, fram: ø43 inverted fork with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs
- Fjädring, bak: New Uni-Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression (high/low-speed) and rebound damping adjustability, remote spring preload adjuster, and top-out spring
Ram & Dimensioner
- Ramtyp: Trellis, high-tensile steel with Swingarm Mounting Plate
- Försprång: 103 mm
- Fjädringsväg fram: 120 mm
- Fjädringsväg bak: 139 mm
- Däck, fram: 120/70ZR17M/C (58W)
- Däck, bak: 190/55ZR17M/C (75W)
- L x B x H: 2,175 x 790 x 1,260 mm
- Hjulbas: 1,480 mm
- Markfrigång: 130 mm
- Bränslevolym: 19 litres
- Sitthöjd: 835 mm
- Tjänstevikt: 266 kg