Toimitusehdot / Köpvillkor / Terms of delivery

Sopimus- ja toimitusehdot
RE Motors Oy (Y-tunnus: 2096100-1)


YLEISET SOPIMUSEHDOT

Nämä sopimusehdot sisältävät tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Asiakas hyväksyy ehdot ostaessaan tuotteita ja sitoutuu noudattamaan näitä. Tarkemman toimitus- ja saatavuustiedot ilmoitamme tilausvahvistuksella. Tilausvahvistuksia toimitetaan sähkäpostilla.RE Motors Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät näiltä sivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
RE Motors Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on RE Motors Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota RE Motors Oy ei kohtuudella voi selvittää. RE Motors Oy sitoutuu ilmoittamaan esteestä viipymättä asiakkaalle.


ASIAKAS
 

RE Motors Oy myy tuotteita ja palveluita yksityishenkilölle ja lisäksi yrityksille ja yhteisöille.
Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.
 
RE Motors Oy asiakkaiden ja RE Motors Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. RE Motors Oy asiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite sekä y-tunnus (jos olet yrittys).  
 


TUOTTEET JA HINNAT


Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.
Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.
 
 

TOIMITUSAIKA


Suurin osa myymistämme tuotteista löytyy meiltä varastosta, tällöin kaikki tilaukset pyritään lähettämään saman päivän aikana ja ne saapuvat postilla perille n. 1-3vrk kuluessa. Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 arkipäivää. Jos tuotetta on varastossa, pyrimme lähettämään sen samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Jos tuotetta ei ole varastossa ja tilaamme sen maahantuojalta, toimitusaika on yleensä 3-6 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei jostain syystä saada 1 viikon sisällä tilauksesta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle erikseen heti toimitustiedon saatuamme. RE Motors Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. 

 
Toimitamme kaikki tilatut tuotteet kerralla. Puuttuva tuote voidaan toimittaa myös erikseen jälkitoimituksena ilman erillisiä toimituskuluja (RE Motors valitse sopiva toimitustapa). Tilauksen ”kommentti” kohtaan voi ilmoittaa, mikäli puuttuvat tuotteet halutaan toimitettavaksi erillisenä jälkitoimituksena. Toimitamme jokaisen toimitusvahvistuksen yhteydessä postin tai matkahuolton seurantakoodin jolla voit seurata pakettisi kulkua, jos pakettisi toimituksessa on epäselvyyksiä, ole ensisijaisesti yhteydessä postiin www.posti.fi. Emme käytä posti- tai bussiennakkoa. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse/tekstiviestillä kun tilauksesi on noudettavissa. RE Motors Oy vastaa kuluista, jos tuotteet katoavat tai vahingoittuvat lähetyksen aikana.  Ilmoitathan heti, mikäli paketti on vahingoittunut tai kadonnut! Mikäli tuote vahingoittuu tai katoaa tuotepalautuksen aikana, vastaa asiakas itse kustannuksista.

 
TOIMITUSTAPA

Tuotteiden toimitus tapahtuu Postin ja Matkahuollon kautta. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä meille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on asiakkaan tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.
  

TOIMITUSKULUT

Toimituskulut Suomessa alle 129 euron tilauksissa 9,90 euroa. Yli 129 euron tilauksista emme veloita toimituskuluja (postikoti kotiinkuljetus raja on 300 € ja maksaa 19,90 €). Web-lahjakortit toimitamme sähköpostiisi ilman toimituskulua. Jos teet monta tilausta samaan osoitteeseen muutaman päivän sisällä, pidätämme oikeuden yhdistää tilaamasi tuotteet samaan pakettiin.

Postipaketti  9,90 €

Tilaus toimitetaan lähimpään Postiin. Asiakas saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä.

Postin Kotiinkuljetus (Kotipaketti) 19,90 €

Posti yrittää soittaa tai lähettää linkin sähköpostilla, tekstiviestillä tai Oma Posti -sovelluksessa paketin toimitusajankohdasta. Linkki vie Postin verkkosivuille, jossa vastaanottaja voi valita itselleen sopivimman toimitusajankohdan. Posti soittaa vastaanottajalle jakeluajankohdasta sopimiseksi. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, postitetaan hänelle soittopyyntö jakeluajankohdasta sopimiseksi. Jakelupäivät ma–pe.

Matkahuollon Läheellä-Paketti 12,90 €

Tilaus toimitetaan lähimpääm Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, Siwat, Valintatalot, määrätyt R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Asiakas saa tekstiviestin tai sähköpostin kun tilaus on noudettavissa. Perille 1-3 päivän sisällä.

Posti rahti

Kookkaat ja yli 35 kg painavat tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti Postin Rahdilla.

Nouto myymälästä

Asiakkaalle lähetetään tekstiviesti/sähköposti, kun lähetys on noudettavissa. Lähetys luovutetaan tilausvahvistusnumeroa ja henkilöllisyystodistusta vastaan. Ainoastaan verkossa maksetuille tilauksille.

Huom! Tee tilaus verkkokaupan kautta ennen klo 10 ja voit hakea tavarat klo 12.00 jälkeen.

 

MYYNTIALUE  

Toimitamme tuotteita pääsääntöisesti Suomen sisällä, mutta Eu:n sisäinen toimitus on myös mahdollista (ota yhteyttä info@remotors.fi). 

 

LUNASTAMATTOMAT TILAUKSET

Mikäli tilaus jätetään lunastamatta, veloitamme lunastamattomasta tilauksesta aiheutuneet kustannukset tilaajalta jälkikäteen.

 
MAKSUTAVAT

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. 

Kaikki kotimaiset verkkopankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-pankki.

Luottokorttimaksut: Visa, Visa Electron, Mastercard sekä American Express. 

Mobiilimaksut: MobilePay

Lasku: Collector lasku, osamaksu, korttimaksu sekä suoramaksu verkkopankkisi kautta.

Maksu noudettaessa. Maksu tapahtuu noutaessasi tuotteet myymälästämme

 

Collector Lasku/Osamaksu

Collector Bank AB tarjoaa mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta tekemäsi ostokset. Kun valitset ostotapahtuman yhteydessä Collector Lasku/Osamaksu -maksutavan, voit hakea ostosummaa vastaavaa laskuluottoa enintään 5 000 euroon saakka. Saat luottopäätöksen tiedoksi sen jälkeen, kun olet vahvistanut oston kauppiaan verkkosivuilla.

Collector Bankin hyväksyttyä luottohakemuksesi sinun ei tarvitse maksaa mitään ostosummasta saman kuukauden aikana. Collector Bank lähettää laskun postitse ostotapahtumasta seuraavan kuukauden aikana ja lasku erääntyy maksettavaksi vasta kyseisen kuukauden viimeinen päivä. Laskuun lisätään laskutusmaksu 2,95 euroa mutta luottokorkoa ei peritä ostopäivän ja laskun eräpäivän väliseltä ajalta.

Saatuasi laskun voit valita, maksatko laskussa mainitun kokonaissumman kerralla vai enintään 36 kuukauden osamaksuerissä (kuitenkin vähintään 10 euroa kuukaudessa) solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen. Jotta voit maksaa laskun osamaksuerissä, sinun tulee maksaa laskussa mainittu vähimmäissumma tai sitä suurempi osuus kokonaissummasta sekä lähettää Collector Bankille allekirjoitettu luottosopimus laskun eräpäivään mennessä.

Voit lähettää luottosopimuksen joko kirjepostina (Box 11 914, 404 39 Göteborg, Ruotsi) tai skannattuna sähköpostitse (contactcenter@collectorbank. fi). Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakimuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla Collector Bankin Omat Sivut -portaalissa (https://oma.collector.fi).

Mikäli solmit tililuottoa koskevan sopimuksen ja suoritat saatavan osamaksuerissä, osamaksun laskut lähetetään sinulle kuukausittain ja eräpäivä on aina kuukauden viimeinen päivä. Jokaiseen laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 euroa kuukaudessa sekä 1,6 % kuukausikorko, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Sekä laskun että osamaksun osalta myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu kutakin maksumuistutusta kohden sekä kuukausikorko 1,6 % viivästyneeltä ajalta.

Voit peruuttaa tililuottosopimuksen 14 päivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä. Ilmoitus tililuottosopimuksen peruuttamisesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi tai puhelimitse numeroon 09 3158 9947. Käyttäessäsi peruutusoikeutta sinun tulee maksaa 30 päivän sisällä takaisin koko luottomäärä sekä takaisinmaksupäivään saakka kertynyt luottokorko.

Kaikki 20 vuotta täyttäneet Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt voivat hakea luottoa Collector Lasku/Osamaksu -maksutavalla. Collector Bank tarkastaa luotonhakijan luottotiedot ennen luoton myöntämistä.

Luoton myöntäjä on Collector Bank AB (ruotsalainen y-tunnus 556597-0513 ja osoite Box 11914, 404 39 Göteborg, Ruotsi). Yleisen palvelukuvauksen Collector Bankin laskulla maksamisesta löydät seuraavasta linkistä: https://www. collector.fi/henkiloasiakkaat/ maksa-laskulla/. 

Luottoesimerkki, osamaksu: 1 000 euron luottomäärä ja 12 kuukauden luottoaika

Tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, osamaksun nimellinen vuosikorko 19,2 %, kuukausierän vähimmäissuuruus 85 € - 99 €, kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko 21 %, luoton kustannukset 104 € ja luottohinta 1104 €.

 

PALAUTUSOIKEUS

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tuotteen voi palauttaa, mikäli tuote on käyttämätön, myyntikelpoinen, vahingoittumaton ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä.

Palautus hoituu kätevästi postin kautta ilman lisäkuluja. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota aina yhteyttä meihin (info@remotors.fi) ennen tavaran palauttamista. Annamme tarkemmat palautusohjeet. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta. RE Motors Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Vaihdamme tuotteen toiseen, tai palautamme tuotteesta maksamasi hinnan Maksunvälityspalvelun toteuttajana Paytrailin kautta kun olemme saaneet vastaanottaneet tilauksesi (maksuaika noin 2-10 päivän sisällä). Huomaa että emme palauta mahdollisia toimituskuluja. Tuotteenvaihdot tehdään toimituskuluitta. 

 

MAKSUN PALAUTTAMINEN

RE Motors Oy  on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla. Hyvitys suoritetaan ostajan käyttämällä alkuperäisellä maksutavalla (usein 2-10 päivän sisällä kun olemme vastanottanut tavara).

 

TAKUUT JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. RE Motors Oy ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. RE Motors Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Virhevastuu rajoittuu aina mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen. RE Motors Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

 

REKLAMAATIOT / ONGELMA JA RIITATILANTEET

 Mikäli tilaamasi tuote on viallinen, tai olet saanut väärän tuotteen, pyydämme ottamaan yhteyttä (info(@)remotors.fi) 14 päivän kuluessa. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on virheestä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen info(@)remotors.fi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen RE Motors Oy:tä vastaan joko RE Motors Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään RE Motors Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.


 
VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA
 

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. RE Motors Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
RE Motors Oy käyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa RE Motors Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Tervetuloa tekemään kanssamme hyviä kauppoja!