Offer

KAWASAKI Z900 SE SVART GRÖN 2023- MP24 ERBJUDANDE AKRA PÅ KÖPET

KAWAZ900SEBL2023 | I lager
 

Kawasaki Z900 SE Black Green 2023 är en mästerverk som blandar muskelstyrka och elegans på ett magiskt sätt. Denna fantastiska motorcykel är en portal till adrenalinspeckad äventyrskörning som kommer att förvandla dina vägtripp till ren underhållning.


  14990.00 €    

Finansierings kalkylator

Finansierings kalkylatorn räknar ut en passande rat för dig! 

Uträkningen är ett riktgivande uppskattning över storleken på månadsraten.

KAWASAKI Z900 SE 2023 MOTORCYKEL 

 

Z900 SE är utrustad för att erbjuda en distinkt och sofistikerad körupplevelse.

Öhlins S46 fjädring, stålomspunna bromsslangar, Brembo M4.32 bromsok med Brembo bromsskivor och ett eget, speciellt färgschema.Dominera vägen med det senaste uttrycket av "Z Spirit".

 

PRIS

 

Pris: 11 931,67 Euro + Bilskatt 3 558,33 Euro

Totalt: 15 490 Euro + Leveranskostnader 400 Euro

Erbjudandepris 14 990 € + Leveranskostnader 400 Euro

Mer info på Kawasakis officiella hemsida.

 

 

EGENSKAPER

 

Superior Suspension

The large-diameter gold-colored inverted fork with greater adjustability is complemented by a Öhlins S46 rear shock for increased ride comfort and a superior sense of grip and handling.  The rear suspension is also equipped with a remote preload adjuster, which makes it easy to adjust settings without tools to suit tandem riding or luggage. 

Brembo Brakes

Brembo Brakes

The front brake package with Brembo components offers stronger stopping power and contributes to even more precise control and greater ease of use. The ø300 mm Brembo front discs and M4.32 radial-mount monobloc calipers are complemented by a Nissin radial-pump master cylinder with stainless-steel braided lines to deliver greater stopping power and a more linear progression when operating the brake lever.

KTRC (Kawasaki Traction Control)

KTRC (Kawasaki Traction Control)

Kawasaki's advanced traction control system provides both enhanced sport riding performance and the peace of mind to negotiate low-traction surfaces with confidence. Three riderselectable modes offer progressively greater levels of intrusion to suit the riding situation and rider preference.

All-LED Lighting

All-LED Lighting

New LED headlamp, position lamps, licence plate lamp and turn signals† add to the Z900’s sharper new styling.

Power Mode Selection

Power Mode Selection

A choice of Full Power or Low Power modes allows riders to set power delivery to suit preference and conditions. Low Power mode limits output to approximately 55% of Full Power. (The reduced power, which varies according to engine speed (rpm) and throttle position, offers enhanced manageability.)

Integrated Riding Modes

Integrated Riding Modes

All-inclusive Riding modes that link KTRC and Power Mode allow riders to easily set traction control and power delivery to suit a given riding situation. Riders can choose from three settings (Sport, Road, Rain) or a manual setting (Rider). In the manual Rider mode, each of the systems can be set independently

New Tyres

New Tyres

New Dunlop Sportmax Roadsport 2 tyres contribute to the Z900’s handling character.

Smartphone Connectivity

Smartphone Connectivity

A Bluetooth technology built into the instrument panel enables riders to connect to their motorcycle wirelessly. Using the smartphone application “RIDEOLOGY THE APP,” a number of instrument functions can be accessed, contributing to an enhanced motorcycling experience.

Latest Evolution of Z Sugomi Styling

Latest Evolution of Z Sugomi Styling

While the Z900’s distinctive sugomi design elements (crouching stance, low-positioned head and upswept tail) remain unchanged, its eye-catching styling benefits from a number of updates that make its aggressive design even sharper.

TFT Colour Instrumentation

TFT Colour Instrumentation

The new all-digital TFT colour instrumentation gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.

TEKNOLOGI

Assist & Slipper Clutch

Assist & Slipper Clutch

Baserad på racingteknologi verkar vår assisterande slippling både som motorbromsbegränsare och som en självservo mekanism som möjliggör lättare kopplingsgrepp. 

LÄS MER
KTRC (3-mode)

KTRC (3-mode)

3-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki's mest avancerade traction controlsystem. Erbjuder flera val för att passa olika körsituationer, allt från sport till touring. Effektläge tre innebär mest aktiv traction control. 

LÄS MER
Power Mode

Power Mode

Power Mode val av olika effektlägen gör det möjligt för motorn att leverera kraft efter körsituation

LÄS MER
Dual Throttle Valves

Dual Throttle Valves

Dubbla gasspjäll ger ökad effekt och större användarvänlighet

LÄS MER
ECO mode

ECO mode

ECO körningsindikator markerar på instrumentpanelen att du håller fördelaktig bränsleförbrukning och motiverar till mer bränsleekonomisk körning.

LÄS MER
Koppla med telefonen

Koppla med telefonen

Smarttelefonskoppling förbättrar din körupplevelse ytterligare genom att möjliggöra trådlös koppling till din motorcykel.

LÄS MER
ABS

ABS

Anti-lock Brake System, låsningsfria bromsar säkerställer stabil prestanda genom att förhindra att hjulet låser sig vid inbromsning.

LÄS MER
Horisontell Back-link Bakfjädring

Horisontell Back-link Bakfjädring

Horisontell Back-link Bakfjädring har sin stötdämpningsfunktion monterad horisontellt vilket är en stor bidragande faktor till effektivt utnyttjande av utrymme samt centralisering av motorcykelns massa. 

LÄS MER

TEKNISKA SPECIFIKATIONER

Engine
Motor
Motortyp
Vätskekyld, 4-takts radfyra
Slagvolym
948 cm³
Borrning x slaglängd
73.4 x 56 mm
Kompressionsförhållande
11.8:1
Ventilsystem
DOHC, 16 ventiler
Bränslesystem
Bränsleinsprutning: Ø 36 mm x 4 med sub-spjäll
Startsystem
Elektrisk
Smörjning
Trycksmörjning, våtsump
Gear
Prestanda & Transmission
Max. effekt
92.2 kW {125 PS} / 9,500 rpm
Bränsleförbrukning
5.7 l/100 km
Effektbegränsning 85kW
Available
CO2-utsläpp
132 g/km
Max. vridmoment
98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm
Växellåda
6-växlad
Slutdrift
O-ringskedja
Primärt utväxlingsförhållande
1.627 (83/51)
Utväxling 1:an
2.692 (35/13)
Utväxling 2:an
2.059 (35/17)
Utväxling 3:an
1.650 (33/20)
Utväxling 4:an
1.409 (31/22)
Utväxling 5:an
1.222 (33/27)
Utväxling 6:an
1.034 (30/29)
Slutligt utväxlingsförhållande
2.933 (44/15)
Koppling
Flerskivig våtlamell, manuell
Suspensions
Bromsar & Fjädring
Bromsar, fram
Dual semi-floating 300 mm Brembo discs. Caliper: Dual radial-mount, Brembo M4.32 monobloc, opposed 4-piston
Bromsar, bak
Enkel 250 mm vågformad skiva. Ok: 1-kolvs
Fjädring, fram
41 mm inverterad gaffel med kompression- och returdämpning samt justerbar fjäderförspänning
Fjädring, bak
Horizontal Back-link, Öhlins S46 gas-charged shock with rebound damping and spring preload adjustability
Dimensions
Ram & Dimensioner
Ramtyp
Fackverk, höghållfasthetsstål
Försprång
110 mm
Fjädringsväg fram
120 mm
Fjädringsväg bak
140 mm
Däck, fram
120/70ZR17M/C (58W)
Däck, bak
180/55ZR17M/C (73W)
Styrvinkel V/H
33° / 33°
L x B x H
2,070 x 825 x 1,115 mm
Hjulbas
1,455 mm
Markfrigång
145 mm
Bränslevolym
17 liter
Sitthöjd
820 mm
Tjänstevikt
213 kg